MELINDA PADRON - mode & träning

Q/A

- Q/A Permalink0
 
 - FRÅGOR OM NAGLAR -
 
Gud så fina! Vart jobbar hon någonstans?
SVAR: Matilda fixar naglar hemma hos sig själv. Så om du vill fixa dina naglar hos henne kan du kontakta henne via Facebook (Matilda Bergfeldt) eller via hennes två instagram-konton. Antingen via nailswe eller via matildabergfeldt. Bilderna ovan är från hennes instagram.
 
Kan du lägga upp en bild på dina naglar när du inte har gelénaglar, vart fixar du dom och hur mycket kostar de? Tacksam för svar, kärlek till dig Melinda
SVAR: Jag går dessvärre aldrig utan fixade naglar då jag fixar nya varje månad. Men jag ska försöka komma ihåg att ta kort på dem nästa gång jag besöker Matilda. Du ser i frågan ovan vart jag fixar mina naglar och det kostar 400 kr. Kram
 
 
- FRÅGOR OM REDIGERING -
 
Herregud! Vilken blogg! Hur fixar du dina Bilder? Igenom datorn vilket program? Eller en app? 
SVAR: Tack så mycket tjejen!! Bilder från min systemkamera redigerar jag i photoshop, då ändrar jag ljusstyrka, kontraster, skärpa samt den populära ramen som många frågar efter. Mina iphonebilder redigerar jag antingen direkt i mobilen via instagram eller picfx, men ibland redigerar jag dem i photoshop på datorn.
 
Hej! Jag absolut älskar din blogg och varje gång jag känner mig nere så blir jag glad igen när jag kommer hit :) Min fråga -----> vad för program använder du för att fixa dina bilder i? Ex. ramen på bilden :) <3
SVAR: Gud vad glad jag blir! Det värmer mer än vad du anar! <3 Jag redigerar mina bilder i Photoshop. Kram
 
 
- ÖVRIGA FRÅGOR -
 
Har du några bra tips på affärer med kläder för killar? typ vart brukar du kolla på kläder till din pojkvän och vart brukar han handla kläder ifrån?
SVAR: Svaret på denna fråga kan se olika ut beroende på vilken stil killen har. Om du vill köra på en budgetklass så skulle jag tipsa om Micke&co, Carlings, H&M osv. Om du bor i Stockholm eller reser dit måste du besöka H&M MAN på stureplan, riktigt fräsch butik! Om killen gillar finare märken så kan du handla på NK, Johnells, Brothers, Lava osv. Där kan du hitta massa snygga märken såsom Gant och Ralp Lauren (älskar deras skjortor). Om killen gillar streetkläder kan du kika in på caliroots.com, hollywood.se flatspot.com osv. Om du vill ha lite av varje borde bör du besöka Nelly, där det finns ALLT! Klicka HÄR!
 
Vem är den snaggade tjejen brevid agnes??
SVAR: Hahah vet inte riktigt vem du menar men ingen av mina tjejkompisar är snaggade, flera hade en stram hästsvans på festen.
 
Hejsan! Jag har läst igenom ett inlägg om hur man skriver CV:en och personliga brev på din blogg och undrar en sak. Ska CV:et och det personliga brevet vara på ett och samma papper eller ska det vara på två olika papper? Och om det är på samma papper, kan man variera lite och blanda ihop dem lite i brevet? :)
SVAR: Hej! Jag gjorde två olika dokument, ett för mitt CV och ett för mitt personliga brev. Jag tror inte det är jättrebra att blanda,  utan jag skulle nog rekommendera att ha en strukturerad mall där exempelvis butikschefen lättare kan hitta informationen hen söker :) 
Till top