MELINDA PADRON - mode & träning

NY BLOGG!!!

- daily life Permalink0
Äntligen kan jag droppa denna härliga nyhet, jag har bytt portal(!!!). Detta har jag arbetat med så himla länge nu, och det känns så himla roligt att äntligen vara igång. Hoppas ni fortsätter hänga med i min nya blogg, det skulle göra mig så glad! DUNDERKRAMAR!
 
NI HITTAR MIN NYA BLOGG HÄR!
NI HITTAR MIN NYA BLOGG HÄR!

SAVE THE DATE!!!!

- outfits Permalink0
Sneakpeak of my latest outfit
PHOTOS BY EMIL KARLSSON FRÖDING
 
Imorgon kommer jag äntligen droppa nyheten kring bloggen(!!!). Kan man starta helgen på ett bättre sätt? Inte jag i alla fall! Det är bara några få saker kvar som måste justeras, sen är jag redo att dela det med er. Hoppas allt är bra med er och att ni har en fantastisk helg framför er. Kram kram kram och kram!

CLEAN EATING

- training Permalink1
Det talas ganska mycket om så kallade quick-fixes runt om på sociala medier. Jag säger inte att det är fel att gå efter någon "snabb-metod", men jag tror mer på en hälsosam livsstil som grundar sig i att man ska äta cleant, dvs rena råvaror utan en massa tillsatser. Detta kommer fram för allt gynna dig i det långa loppet, men även ge dig en rikare inblick på vad som är bra för din kropp och själ. Helt enkelt, mer näring och mindre skräp i maten.
 
 
Äta mycket utav det rätta
Clean eating handlar inte om att äta mindre, det handlar om att äta mer utav det rätta. Tänk efter en extra gång innan du väljer vad du ska stoppa in i munnen. Ska du köpa en hamburgare som innehåller ca 500 kalorier eller ska du äta en bamsetallrik innehållande bra fetter, protein, vtiaminer samt långsamma kolhydrater för exakt samma mängd kalorier men med betydligt mer mat? Detta handlar återigen inte om att räkna kalorier för att rasa i vikt, verkligen inte, utan det handlar om att ta hand om våra kroppar. Syftet är kort sagt att jaga näring för att ge kroppen mer utav det bästa den kan få. Givetvis är det gott för själen att trycka en hamburgare från donken någon gång i bland, men faktum är att du gör din kropp en betydligt större tjänst om du väljer den stora tallriken med alla nödvändiga näringsämnen. Här får jag liksom i mig dubbelt så mycket mat som fortfarande gynnar min kropp, winwin!
 
 
 
Byt ut till något bättre
Det finns en hel del små fällor i våra kylskåp och skafferin som vi lätt kan byta ut till betydligt hälsosammare alternativ ur ett clean eating perspektiv. Här kommer några enkal och smarta tips:
- Byt smaksatt kvarg mot naturell kvarg och frysta bär
- Byt smör mot nötsmör (jordnötssmör, mandelsmör osv)
- Byt ut köpt glass mot hemmagjord glass
- Byt fruktyoghurt mot naturell yoghurt med frysta bär
- Byt köpt bar mot hemmagjorda bars
- Byt flingor mot hemmagjord müsli
 
 
 
Läs innehållsförteckningen
När jag var på en clean eating föreläsning sa föreläsaren en mening som verkligen fastnade i mitt huvud. "Om du inte kan uttala minst tre ord från innehållförteckningen på produkten i matbutiken borde du nog ställa tillbaka den i hyllan". Absolut, detta får man avgöra själv hur djupt man vill gå, men det är ändå ganska bra att ha i åtanke. Återigen, vi vill komma så långt bort ifrån skräp i maten. För att enklast hålla koll på vad vi stoppar i oss borde vi köpa rena råvaror utan någon innehållsförteckning. Exempel på rena råvaror är grönsaker, frukt, rotfrukter, fisk, kyckling nötter samt andra torrvaror. 
 
 
Gör själv!
Jag personligen köper aldrig färdiglagad mat då jag blir äcklad utav bara tanken av vad dessa pajer osv egentligen innehåller. Allt började när jag såg ett program på tv när en kock lärde upp en familj som kort sagt levde på skräp- och micromat. Jag ville bokstavligen spy efter att jag hört allt som micromaten innehöll. Sen dess har jag faktiskt aldrig köpt en enda. För att få det så cleant och hälsosamt som möjligt bör vi göra maten själva och dessutom blir det ju så mycket godare. Hemagjorda biffar och köttbullar slår ju färdiga köttbullar alla dagar i veckan! På tal om att göra själv. I vecka kommer jag publicera ett inlägg med mattips för hela dagen, dvs frukost, mellanmål, lunch och middag. Håll utkik!
Till top