MELINDA PADRON - mode & träning

MY HAIR COLOR

- Q/A Permalink0
Hej Melinda! Tycker din hårfärg är så grymt snygg!!
Så måste fråga vad färgen heter? Du passar så fint i brunt hår och din blogg är så bra, kram!
 
SVAR: Hej Isabella! Vad kul att du gillar min blogg, det glädjer mig <3 Jag önskar att svaret på min hårfärg var enkelt, men detta är en redig häxblandning. Det började med att jag och min faster valde ut två olika hårfärger, en mörkare till hårbotten samt ett steg ljusare till längderna. Dock räckte inte två flaskor till mitt hår och därmed vart det lite grönt skimmer från mitt ljusa hår som jag hade innan. Dessutom vart färgen lite mörkare än vad jag hade tänkt mig. Då köpte vi två nya flaskor för att tona ner färgen en aning samt ge en jämn färg i hela håret. Dock fick vi inte bort det gröna skimmret och köpte därmed ytterligare en ny färg med röda pigment för att ge mitt hår en varmare ton. Som avslut hade vi lite ljusa slingor i topparna för att skapa lite highlights. Jag minns inte helt säkert vilka hårfärger vi använde oss utav, men jag tror att det var dessa:

Färgning nr 1: schwarzkopf brilliance 880 och schwarzkopf brilliance 883
Färgning nr 2: schwarzkopf natural and easy 560 och schwarzkopf natural and easy 557
Färgning 3: schwarzkopf nectra color 8.45 för varmare ton och loreal paris preference glam lights N5 för lite ljusa highlights
 
Men istället för att gå denna helknasiga väg till hårfärgen jag har idag så skulle jag nog rekommendera dig att använda någon utav dessa hårfärger beroende på vilken ton du vill uppnå:

Schwarzkopf natural & easy 570
Schwarzkopf natural & easy 574
L´oréal paris casting créme gloss 454
L´oréal paris casting créme gloss 400
L´oréal paris casting créme gloss 323
 
OBS! Gå inte efter bilden på förpackningen när du ska välja färg, gå efter färgnumret. Färgnumret beskriver färgens färgdjup och färgriktning. Första siffran beskriver färgdjupet, dvs hur mörk eller ljus färgen är. 1 är mörkast och 10 är ljusast. De andra siffrorna är färgriktning, dvs vilken nyans färgen går i. T.ex. om färgen har en varm eller kall ton. Mitt sista tips är nog att alltid välja en ljusare nyans då det ofta blir mörkare än vad man tror (i alla fall för mig). Hoppas detta hjälpte dig någorlunda. Kram på dig!
 
 
Till top