MELINDA PADRON - mode & träning

HÖSTPEPP

- daily life Permalink0
Vi är många som brukar klaga på hösten och dess gråa regniga dagar. Jag är definitivt en av dem, men jag måste medge att jag i år på något vis känner mig mycket mindre negativt inställd. Jag känner mig faktiskt väldigt positivt laddad. Därmed tänker jag dela med mig utav alla mina positiva tankar kring hösten och hur du gör din höst bättre, härligare och mysigare.
 
 
NY START OCH NYA RUTINER
Jag ser alltid hösten som en ny start där jag lägger sommarens slapphet på hyllan. Skaffa dig en kalender och strukturera upp din "nya tid". Ta tag i dina rutiner, din hälsa, arbetet, träningen, skolan, sparandet osv. Vad det än må vara bör du göra det på ditt sätt så du mår bättre utav förändringen. Varför inte starta några nya rutiner när du ändå är igång? Det kan var allt ifrån att lägga undan en extra summa pengar i månaden, att boka in obligatoriska fikastunder med dina vänner, att ta tag i din sömn eller kanske att starta morgonen med en promenad.
 
 
 
TA HAND OM DIG SJÄLV
Jag ser verkligen hösten som en mysmånad, och vad passar inte bättre än en riktig ta-hand-om-dig-själv-dag? Fyll upp badkaret, tänd massa ljus, massera in en hårinpackningi håret, måla naglarna och bara njut av din egna tid. Eller gör något annat som känns härligt för dig. Kanske är det att slappa i soffan, kanske är det att strosa själv på stan eller kanske är det att motionera med favoritlåten i öronen.

 
 
BÖRJA KOLLA PÅ SERIER MED EN VÄN, POJKVÄN ELLER FAMILJEMEDLEM
 När sommarvärmen försvinner försvinner även pressen om att ständigt vara ute i solen. Till hösten börjar vi istället spendera mer timmar inomhus och här passar det perfekt att börja följa en serie! Enligt mig blir serietittandet mycket roligare om du följer serien tillsammans med någon. Dels för sällskapet men även för att ni kan diskutera och analysera tillsammans om allt som händer under seriens gång. Bunkra upp en massa kuddar, poppa en stor skål med popcorn och titta på avsnitt efter avsnitt!

 
 
FÖRBERED DIG INFÖR SOMMAREN
När regnet väl öser ner och allt känns lite extra mörkt, tänk då på allt roligt du har framför dig! Kanske vill du ut och resa, kanske vill du gå på någon festival, kanske vill du flytta, kanske vill du åka på en weekendresa. Se till att börja spara redan nu så kommer möjligheterna för sommaren 2016 bli desto större. Bättre framförhållning ger bättre möjligheter.
 
 
 
RENSA GARDEROBEN
Ut med det gamla och in med det nya. Det är en väldigt skön befrielse att göra sig av med saker som bara tar plats, men desto roligare blir det att fylla på med nytt och intressant. Höstmodet är ju dessutom, enlig mig, ett utav de bästa modet på året och därmed blir det ännu roligare, ibland lite för roligt för plånkan... Kläderna som du vill göra dig av med kan du antingen sälja eller skänka till behövande. Jag brukar tänka "har jag inte använt denna på ett år så ska jag inte ha den". En bra tanke som gör det lättare att rensa bort.
 
 
 
FRISKARE LUFT
Vi träningsnissar uppskattar hösten speciellt för dess friska luft. Jag personligen älskar att springa på hösten då temperaturen är svalare vilket gör det lättare för min andning. Jag får ganska svårt att andas om det blir för varmt och därmed älskar jag hösten ur ett motionsperspektiv. Så knyt på löparskorna, ring en vän, partner eller familjemedlem och motionera tillsammans i den friska luften!
 
 
 
BOKA IN HÄRLIGA VARDAGSPLANER
Se till att göra din vardag roligare genom att planera in saker som just du uppskattar. Det kan vara allt ifrån bio, middagar, spa, träningspass, fikastunder, kompishäng, hotellövernattning, promenader, brunch osv.
 
 
 
SLÄPP DEN NEGATIVA INSTÄLLNINGEN TILL HÖSTEN
Detta är en utav mina viktigaste punkter. Om vi bara släpper alla negativitet kring hösten kommer hösten per automatik bli så mycket härligare. Påminn dig själv om alla ovanstående punkter och tänk till en extra gång när negativiteten smyger fram. Hösten är inte så tokig trots allt :-)
Till top