MELINDA PADRON - mode & träning

BRUN UTAN SOL

- daily life Permalink0
Om det är något jag inte trivs i så är det att vara blek. Jag känner mig så grå och allmänt tråkig. Men med dessa fantastiska produkter är problemet löst på bara någon timme. Tackar Gud för att dessa produkter existerar! Helt klart mina favorit produkter inom skönhet som jag aldrig skulle klara mig utan under höst- samt vintermånaderna.
 
Hur fungerar det?
Till och börja med måste du rengöra kroppen, gärna genom att skrubba, för att färgen ska fästa samt bli så jämn som möjligt. Applicera lotion på torra områden såsom armbågar och knän. Tryck sedan ut mousset på din applikator-handske (DENNA) och applicera mousset jämt fördelat över kroppen. Jag brukar arbeta i cirklar för att undvika markanta linjer. Ett annat tips är att inte ta så mycket mousse på händer och fingrar då det lätt kan se skitiga ut. Börja hellre med väldigt lite och trappa sedan uppåt! Vänta sedan några minuter innan du klär på dig för att låta moussen torka in en aning. När väntetiden sedan är över (olika beroende på produkt) är det bara att hoppa in i duschen och tvätta bort den överflödiga färgen. Därefter har du en naturlig, hälsosam och minst sagt fräsch bränna!
 
1. Self tan bronzing lotion for face - 50 ml HÄR
Rekommenderad till dig med lite känsligare hy. Denna produkt täpper inte igen dina porer och är därmed skonsammare för din hyn. Den är väldigt lättapplicerad, speciellt p.g.a. dess bruna färg som gör det enklare att skapa ett jämt lager. OBS! Glöm inte att smörja in halsen också så du inte får en markant linje mellan ansikte och hals.
 
2. Self tan express 1 hour tan - 200 ml HÄR
En färgad mousse som ger dig en solkysst hy på nolltid! Beroende på hur länge du låter mousset verka, desto djupare bränna får du, men redan efter en timme ser du gott resultat. När du väl känner dig nöjd med din färg kan du duscha av den överflödiga färgen och därefter kommer moussen fortsätta utvecklas upp till 8 timmar.
 
3. Self tan bronzing mousse - 120 ml HÄR och 240 ml HÄR 
Detta bronzing mousse är väldigt lättapplicerat, torkar på ett ögonblick och ger en fantastiskt naturlig färg. En stor fördel är att mousset har en brun färg vilket hjälper dig att skapa ett perfekt slutresultat! Till skillnad från ovanstående produkt så måste du vänta minst 8 timmar innan du får duscha eller bli blöt, svettas osv. Jag brukar smörja in mig innan jag ska gå och lägga mig och duschar sedan morgonen efter.
 
 Trots att jag är supernöjd med St. Tropez var jag bara tvungen att testa denna produkt från Minetan. När jag skulle ta studenten var jag i Stockholm dagen innan och spraytanade mig på Salong Gamla Unik, och aldrig tidigare har jag blivit så nöjd med en spraytan! Därmed kändes det ganska självklart att beställa hem deras brun utan sol och oj vad nöjd jag är! Jag valde coconut då den är anpassad för oss med torrare hy och den luktar så gott!!! Även detta mousse har färgen brun och är exakt lika lättapplicerat som St. Tropez produkterna. Dessutom är deras applikator-handske magiskt mjuk vilket gjorde det ännu lättare att applicera (om inte annat skönare). Nu har jag ytterligare en brun utan sol att luta mig mot, alltid bra att ha flera bra märken omkring sig. Jag är helnöjd!
 
 
Till top