MELINDA PADRON - mode & träning

HUR HANTERAR DU FLERA JOBB SAMTIDIGT?

- Q/A Permalink0
Fråga: Hej Melinda. Hur hanterar du flera jobb på samma gång? Hur går dina arbetstider ihop? Jag har själv 1 jobb och har fått ännu ett men vet inte hur jag ska fixa det. Arbetstiderna går inte ihop, borde jag kontakta arbetsgivarna? Känns väldigt dåligt att jag inte kan fixa det och jag blir besviken. Skulle varit jättesschyst om jag fick svar inom 2 dagar.
 
Svar: Hej! Att få arbetstiderna att gå ihop kan tyvärr vara ganska svårt när man arbetar på flera jobb samtidigt. Om man jobbar på flera jobb är det exempelvis svårt att hoppa in när de ena jobbet behöver personal, då du kanske är fast på ditt andra jobb. Med andra ord blir det svårt att vara ständigt tillgänglig. Därmed valde jag att ta alla mina instruktörspass på Hälsomagasinet på en och samma dag för att vara tillgänglig på Ica resten av veckan. Detta var min lösning för att kunna hantera två jobb samtidigt. Så ta kontakta med dina arbetsgivare och kolla om möjligheter finns. Det är aldrig fel att fråga! Om det inte går att lösa problemet med krockande arbetstider skulle jag välja att arbeta på ett utav jobben. När du endast har ett jobb är det lättare att satsa helhjärtat och skapa möjligheter för extratider.

Och en sista sak: Det är inte dåligt utav dig om du inte klarar av att lösa denna situation. Var istället glad över det jobb du har och gör det bästa utav situationen. Hoppas det löser sig för dig och att du i slutändan kan känna dig nöjd. Kram!
Till top