MELINDA PADRON - mode & träning

20 SNABBA

- daily life Permalink1

Hur gammal är du? 
Jag är 19 år.

När vaknade du idag?
Idag gick jag upp kl.05.30 och gjorde mig i ordning för ett jobbpass på Ica.

Vad åt du till frukost? 
En skål med kellogs K och mjölk, och eftersom att jag var dödstrött lyxade jag till det med en celsius.

Vad har du gjort idag? 
Idag har jag som sagt jobbat på Ica. När jag hade jobbat klart åkte jag hem och solade ute på terrassen och nu sitter jag i soffan och väntar på att min faster ska komma hem. När hon väl kommer hem ska vi fixa det sista med mitt hår, seeeen kan ni äntligen få se mitt nya hår!


Nämn tre saker man kanske inte vet om just dig: 
1. Jag är en riktig pajas som älskar att bjuda på mig själv. Detta är ingen sida ni har sett så mycket utav här i bloggen, vilket kanske är lika bra. Jag kan verkligen vara hel knäpp i skallen haha. Men jag älskar det! Why be normal when you can be a little wierd right?

2. Jag har aldrig någonsin rökt, inte ens tagit ett bloss, och jag kommer aldrig någonsin göra det heller. En nyårsafton vart jag kvar inne själv med katten när alla skulle ut och röka. Vägrar falla för grupptryck haha.


3. Jag är en väldigt spontan personen som kör på inställningen "våga satsa". Det värsta som kan hända är att det inte riktigt går som du hade tänkt dig, men om du aldrig hade vågat satsat så hade du aldrig fått svar på dina frågor. Det mest spontana jag har gjort hittills var när jag åkte till Tyskland över en helg. Jag och en killkompis pratade om att jag borde komma och hälsa på honom, och konversationen slutade med att jag bokade flygbiljetter och dagen efter satt jag på flyget mot Bremen. Hann knappt fatta vad jag höll på med först jag stod utanför hans port. Men som sagt, spontant är alltid bäst!

Vad gällande ditt utseende är du mest och minst nöjd över?
Jag tycker inte om tankebanan att hitta fel på sig själv då det inte ger någon positivt effekt. Jag trivs jättebra i mig själv och kan med handen på hjärtat säga att jag älskar den jag är, vilket är A och O för att kunna må bra i sig själv. Men om jag måste nämna något specifikt så är jag mest nöjd med mina ögon, min rumpa och mina ben. Sen finns det givetvis saker jag är mindre nöjd med, men det håller jag för mig själv.

Vilken film såg du senast? 
Den senaste filmen jag såg är Sex Tape.

 Beskriv en perfekt dag: 
Den perfekta dagen startas med en springtur där jag sedan kommer hem till en stor frukost. Efter en uppfriskande dusch möter jag upp vänner på stan där vi lunchar på någon mysig uteservering. Någon gång under dagen ska jag dansa loss i dansstudion samt köra ett svettigt styrkepass på gymmet. Dagen får gärna avslutas med en trevlig middag eller med en lyckad utgång med vännerna. Detta var verkligen en svår fråga då det finns så himla mycket man vill hinna med, men kort sagt ska jag vara hög på endorfiner hela dagen.

Är du besatt av någonting? 
I matväg är jag besatt utav guacamole. Jag kan utan problem sitta och äta endast guacamole, speciellt pappas guacamole. Den är himmelskt god(!!!). Om vi bortser från matliga saker så är jag besatt utav träning, dans, mina vänner och min familj. Fyra saker som får mig att må löjligt bra.

Beskriv platsen du befinner dig på just nu: 
Just nu sitter jag i vardagsrummet med min kalender och mitt planeringsblock i högsta hugg (dags att ta tag i mina rutiner!!!).

Vad lyssnar du på just nu? 
Eftersom att ingen musik är på skulle man kunna säga att jag sitter och lyssnar på min faster som sitter framför mig. Kvinnan som alltid lyckas få mig att skratta. Världens roligaste, knäppaste, omtänksammaste och galnaste människa som jag känner. 

Hur går du helst klädd?
I
 en knälång ribbad klänning tillsammans med en tuff skinnjacka, ett par vardagsklackar, en snygg väska och några stilrena smycken.

Vilket är ditt bästa ämne i skolan?
Psykologi samt Ledarskap och organisation var två ämnen jag tyckte väldigt mycket om.

Vad köpte du senast? 
En honungs melon och ett paket jamón serrano.

Vad har du i din väska?
Mobil, nycklar, läppsyl, solglasögon och hörlurar.

Vilken är din favoritaffär? 
Helt klart River Island och Zara. Dock måste jag säga att både Gina Tricot och BikBok har imponerat enormt på senaste tiden.

Är du morgon eller kvällsmänniska? 
Jag är en riktigt kvällmänniska som har som mest energi efter 20.00.

Vilka smeknamn har du haft? 
Enda sedan jag var liten har jag blivit kallad Mellis. Därefter har det både blivit melle och melli.

Vilka är dina största svagheter? 
Min största svaghet är att jag är definitionen av tidsoptimist. Av någon konstig anledning lyckas jag alltid vara ute i sista sekund... Dock finns det givetvis undantag, ex. jobbärenden. Till jobbet är jag alltid i tid.
En annan svaghet är att jag ger ofta mer än vad jag får tillbaka. Dock har det gått till en gräns där jag istället vänt på steken och ser detta som en styrka. Att känna är inget negativt. Att fortsätta ge trots att man inte alltid får lika mycket tillbaka visar bara ens omtanke samt godhet. Jag är glad över att jag känner. För det är fint att känna.

#1 - - Matilda :

Hej Melinda!
Har en fråga angående din gymnasie-tid, hade du någon du kände i din klass redan från start när du började eller lärde du känna nya vänner under tidens gång? Ska nämligen börja nu på gymnasiet och jag och min kompis som står väldigt nära varandra har hamnat i separata klasser, vet inte riktigt vad jag ska göra, har inte så mycket problem med att skaffa nya vänner men vill så hemskt gärna gå min bästa kompis då vi båda valt samma linje. Några tips? Btw grym blogg!

Till top