MELINDA PADRON - mode & träning

Q/A

- Q/A, - daily life Permalink2
Vilket gymnasium går du på och skulle du kunna berätta lite om hur den skolan du går på är och vilken inriktning du går? :)
SVAR: Som jag nämnt tidigare så går jag samhäll beteende på Tessin. Linjen i sig består av ganska mycket plugg, men det är verkligen inte överdrivet svårt. Man väljer helt enkelt svårighetsgrad själv. Då jag själv är mycket intresserad av hur vi människor fungerar och varför vi agerar som vi gör tycker jag beteende inriktiningen passar perfekt! Skolan i sig är ganska gammal, men det är inget jag stör mig på. Det bästa är att skolan inte består av några trappor utan alla klassrum ligger på samma plan (sköööönt!!!!).

Hej! Har du en Macbook air eller Macbook Pro? Vilken specifik modell isåfall? Varför valde du just den och rekommenderar du den framför den andra? Jag kommer att köpa en av dessa till skolarbete osv snart, kan tänkas redigera bilder en del också. Vilken tycker du passar mig bäst?
SVAR: Hej! Jag fick en Macbook Pro då jag valde inriktningen samhäll media (till tvåan bytte jag till samhäll beteende och jag fick behålla min Macbook Pro då min klass var blandad med media- och beteendeelver). Jag har ingen erfarenhet av Macbook Air, men det kan jag säga om Macbook Pro är att den funkar galant! Jag använder den dagligen till skolarbeten, bild- och videoredigering, bloggen osv. och den har inte strulat någoting under dessa tre år. Jag rekommenderar Macbook Pro starkt!
 
Vilken smak gillar du bäst på Celsius?
SVAR: Av de kolsyrade dryckerna är citron/lime min stora favorit! Annars tycker jag persika/mango är väldigt god, den består som sagt inte utav kolsyra, utan den består utav grönt te.
 
Tycker du har jätte fina ögonbryn! Hur målar/noppar du dom? Och använder du penna eller skugga?
SVAR: Tack så jättemycket, vad glad jag blir! Jag noppar mina ögonbryn med hjälp av en pincett och formar därefter modellen som bilden visar nedan. Sedan gör jag precis som högra bilden, bortsett från att jag använder en ögonbrynspenna (denna) istället för ögonbrynsskugga, samt att jag använder en concealer (denna) istället för en highlighter-penna till att måla under mina bryn för att framhäva dess form. Med andra ord formar jag först brynen med hjälp av en ögonbrynsborste, sedan målar jag under- och överkant med min ögonbrynspenna, fyller brynen med min ögonbrynspenna, justerar formen en sista gång med min ögonsbrynsmascara (denna) för att skapa den ultimata formen på min bryn och till sist applicerar jag min concealer med hjälp av en concealerpensel längst brynets underkant för att skapa lite extra lyster. 
 
 Jag har länge använt denna ögonbrynspenna och tycker den funkar riktigt bra! Dock är jag sugen på att beställa hem ögonbrynsskugga då jag tror att det skulle kunna ge ännu finare resultat. Men om du är "nybörjare" skulle jag nog rekommendera dig till att börja öva med en ögonbrynspenna.
 
Shiiiet blir du aldrig stressad ?
SVAR: Jodå, flera gånger i veckan... Men jag har levt med denna typ av vardag sen jag gick i åttan vilket har resulterat till att jag har vant mig att leva med stress runt omkring mig, tragiskt nog. Ibland kan jag komma på mig själv att jag knappt minns hur det känns att bara lägga sig och slappa i soffan utan att känna några måsten. För trots att jag unnar mig vilostunder ibland så finns alltid den där känslan utav "måsten" inom mig. Men som sagt, jag har lärt mig hur man lever denna typ av vardag och planering är verkligen A och O. Jag skulle aldrig överleva en vecka utan min kalender haha!
 
Kul, kör hårt!! Vad har du för mål med din träning?
SVAR: Tack så mycket och det ska jag! Målet med min träning är att känna mig starkare både fysiskt och psykiskt, vilket jag gör via en hälosam kost och varierade träningsformer. Utöver detta vill jag få en starkt kropp med tonade muskler.

Jag är lite av ett planeringsfreak och tänkte fråga om du kunde tipsa om julklappar, vad man kan köpa till sin bästa vän osv, jag vill nämligen visa min bästa vän stor uppskattning, därav denna långa planering :)
SVAR: Vad fint av dig! Vad du än gör kommer säkert din bästa vän uppskatta din omtanke! Men självklart kan jag komma med lite tips! Jag har faktiskt planerat att göra flera olika julklapps-inlägg där jag tipsar till olika indivier (vänner, pojk-flickvänner, familjemedlemmar osv) samt budget och lyx varianter. Så håll utkik!
 
Jag har funderat länge på att blogga, men har ingen kamera. Kan man blogga om man bara tar ex. iPhone bilder? Eller är det lönlöst eftersom folk vill se bilder i fin kvalité osv? :-)
SVAR: Precis som du säger så är innehållet i en blogg väldigt viktigt för att en läsare ska stanna, bilderna och variation är verkligen A och O. Men det innebär inte att du måste ha professionella systemkamera-bilder för att det ska bli lönsamt. Det finns flera stora bloggare som endast nyttjar iphone-bilder, så du kan absolut skaffa en blogg även fast du inte har någon kamera! Lycka till :)
 
Receptet, snälla?! Ser såå gott ut!!
SVAR: Botten: vanligt kladdkakerecept (sök på google)
Snickerskakefyllning: Smält fyra snicker + blanda med 5 dl rice crispie
Chokladöverdrag: smält 150g mörk choklad + 50g smör
Dekoration: oreos, jordgubbar + en nypa havssalt

 
#1 - - Emilia Sjödin :

bra inlägg! :)

#2 - - Sanna Preifelt - JULKALENDER ❤:

Hej Melinda! Tänkte fråga hur man kommer i kontakt med dig? :)

Till top