MELINDA PADRON - mode & träning

GOOD THINGS TO THINK ABOUT

- daily life Permalink0
 
Jag och ett gäng härliga vänner ska till Bråvalla festival i år igen och jag är taggad till tusen. Det ska bli så himla grymt att se alla artister samt festa loss med mina älskade vänner. Då jag som sagt var på Bråvalla förra året tänkte jag komma med lite festivaltips som kan vara bra att tänka på samt saker som är bra att ha med sig.
 
Stort camp
Personligen tycker jag att festivalen blir tusen gånger roligare om man är omringad av många härliga människor. Vi satte upp ett camp med ca 20 pers vilket gjorde att man kände sig tryggare samt fick en härlig gemenskap. 
 
Partytält
Jag är sååå evigt tacksam över att grabbarna tog med sig två partytält som de satte upp i mitten av vårt camp. Annars hade vi vart tvungna att sitta inne i varsitt tält när det regna. Därmed vill jag verkligen tipsa om partytält då man kan skydda sig från regn och samtidigt umgås.
 
Stolar
När vi inte var på konserter eller hängde på festivalområdet satt vi alltid i våra stolar under våra parytält. Riktigt skönt om man vill ta det lugnt ett tag, men även nödvändigt när man partajar och inte orkar stå. Glöm inte stolar!



Gummistövlar
Förra året vart campingen som en gigantisk lerpöl pga det dåligt vädret, och jag hade aldrig klarat mig utan stövlar. Jag hoppas verkligen att de har en lösning på problemet detta år, men stövlar kommer ändå packas ner i min packning.
 
Mobilficka/Mobilhalsband
Under hela festivalen hade jag ständigt min mobil i en mobilficka runt halsen. Dels för att jag inte hade fickor på alla mina shorts, men även för att det är lättare för idioter att sno om man har mobilen i byx/shorts fickan. Så ett stort tips är att bära en mobilficka/mobilhalsband.
 
Frukost
Det var nästan alltid minst en timmes kö till matbutiken, och när man väl kom in var allt de goda slut. Om man skulle vara säker på att få de färska skagenmackorna (som jag aldrig lyckades få tag på) så var man tvungen att köa vid sex/sju på morgonen (vilket vi aldrig orka). Därmed vill jag tipsa om att ta med egen enkel frukost såsom mackor och något pålägg i tub som är lätt att ha med sig, exempelvis räkost, nutella, skinkost, baconost, kaviar osv.
 
Vattenflaska
Förra året var det väldigt dåligt utbud på vatten och därmed är en vattenflaska perfekt att ta med sig som man sedan kan fylla vid toalettområdet. Det är superviktigt att fylla på med vatten, så glöm inte vattenflaska!

 
Lås
Det finns alltid idioter som försöker sno saker på festivaler och därmed är det väldigt bra att ha hänglås på sitt tält. Därmed minskar du risken för snatteri i just ditt tält. 
 
Ficklampa
 Det är både bra att ha i tältet, men även perfekt att ha i partytältet under kvällen/natten. Vi hängde fast våra ficklampor i taket på partytältet för att få lite belysning under kvällen, men glöm inte att ta undan dem när ni går och lägger er!
 
Högtalare
Perfekt att ha i campet för lite extra festkänsla samt om man vill tagga till lite extra inför en konsert. Vi satt exempelvis och dunkade "Wake me up" när vi skulle tagga till för Avicii. STORT TIPS!
 
Resorb och Bakis
Om ni är tillräckligt stora och ska dricka alkhol under festivalen och vill minska risken för att må dåligt dagen efter så vill jag uppmuntra er att köpa med er Resorb eller Bakis. Bakis-tabletterna (HÄR) ska man ta två stycken innan man går och lägger sig. Både Resorb och Bakis är två vätskeersättare som tillför nödvändiga salter osv. Med andra ord hjälper tabletterna dig från att känna dig bakis.
 
 
Skönhetsartiklar
Schampoo, balsam och tvål till att kunna duscha och tvätta er. Våtservetter till att torka/tvätta er när som helst med tanke på att man kan bli lite skitig. Sminkborttagningsservetter om ni bär smink under festivalen. Tandborste och tandkräm. Deo och parfym för att lukta gott. Osv. osv. 
 
Kläder efter väder
Det är lätt hänt att man går all in på att bära festivallooken, vilket jag själv tycker är super härligt, men det är viktigt att komma ihåg kläder som tål regn samt varma kläder om det blir kallt. Med andra ord, ta med er kläder som tål alla väder.
 
Nu låter det som att det finns massa tråkiga saker att tänka på, att det är smutsigt osv, men jag lovar er att när man väl är där så bryr man sig inte ett dugg. Alla är lika skitiga, alla lever i samma lera (om det blir lika lerigt som förra året dvs.), men samtidigt delar man samma glädje, samma höga dos av endorfiner som gör en så jäkla lycklig under hela festivalen. Bråvalla är utan tvekan något utav det roligaste jag har gjort i hela mitt liv och just därför vill jag uppleva det igen. Sen får man inte glömma att det som sagt blir vad man gör det till. Så om du och dina vänner har positiv inställning kommer ni få grymma dagar på festivalen. Det kan jag lova!
Till top