MELINDA PADRON - mode & träning

- daily life Permalink2
  
♦ HOTELL ♦
Vista sol
Vi bodde på ett lägenhetshotell som hette Vista sol där vi bodde i ett rum för sex st och ett rum för fyra st. I mitt rum, dvs rummet för sex personer, fanns två sovrum, ett vardagsrum med bäddsoffa, ett kök, ett badrum med badkar samt en gigantisk balkong. Rummet var rymligt och passade oss perfekt! På hotellet fanns även ett poolområde med dj, bar, restaurang, volleyboll-plan samt en supermarket på våningen längst ner (uppskattades verkligen). Det bästa med hotellet var att det låg nära till allt, dvs stranden, mysiga restauranger och bargatan. Och det sämsta med hotellet var hissarna som var bland de segaste jag någonsin varit med om. Bortsett från hissarna så kan jag varmt rekommendera Vista sol!
 
 
♦ RESTAURANGER 
La Bodega
En jättemysig fajitas restaurang med en härlig takterass samt gudomlig mat. Om ni väljer att bo på Vista sol måste ni äta middag på La Bodega någon kväll då restaurangen endast låg ner för backen, dvs nära och bra.

El Mundo
Detta var också en restaurang som endast låg ner för backen, på andra sidan gatan om La Bodega, där det fanns en större och mer varierad meny. Där drack vi goda drinkar samt åt riktigt god mat. Servitörerna var även supertrevliga och hade lärt sig Svenska vilket var riktigt kul att höra.

 
Robinson Crusoe
 Älskade detta ställe! Restaurangen låg precis vid stranden och var därmed ett perfekt lunchställe. Jag åt deras club sandwich tre gånger på raken då den var så hiiiimla god. Om ni äter där måste ni testa den. Vi hade alltid samma servitör och han var en sådan himla trevlig och härlig människa. Stort plus till personalen!
 
 
The Foxys
Restaurangen ligger längst strandpromenaden och funkar både till lunch och middag. De har en drink vid namn Twister (den vita på bilden) som verkligen smakade exakt som glassen! Supergod!

 
Take away
När vi inte orkade gå och äta lunch på restauranger köpte vi mat på take away och åt vid stranden. Det går att beställa allt ifrån baguetter till pizzor och restaurangerna ligger längst hela stranden. Stort tips!
 
 
♦ ATT GÖRA PÅ PARTYRESA 
Skumparty
Skumpartyt var helt klart ett utav de roligaste på hela resan. Det är ett event från grabbarna grus där man befinner sig på deras terrass med öppen bar, massa bra musik samt en jäkla massa skum. Stämningen var på topp, solen sken starkt och vi dansade i skummet från början till slut. När skumpartyt väl var över var alla fortfarande så himla hypade, så vi sprang ner till stranden och hade efterfest i havet. Hahaha vi badade med våra linnen på och skrattade så magen vek sig. En dag jag sent kommer glömma.
 
 
Barrunda
Som man hör på namnet så besöker man olika barer under en kväll. Vi gick på en barrunda med några som jobbade på vårt hotell vilket var riktigt kul då man får se lite fler krogar än att bara gå till en och samma varje kväll.
 
Partybåt
Vi hade köpt biljetter för att åka med partybåten på måndagen, dvs vår sista dag. Men tyvärr så hände det som bara inte får hända, nämligen att båten gick sönder och resan vart inställd. Det var så hiiimla typiskt då vi hört att partybåten är det roligaste eventet... Men trots att vi aldrig åkte partybåten vill jag ändå tipsa om den till er då många rekommendera den till oss.
 
 
♦ ATT TÄNKA PÅ 
Stranden

Lämna aldrig värdesaker på stranden på kvällen (exempelvis om du nattbadar). De sitter i princip och väntar på att kunna springa fram och sno. Det var precis det som hände för mig, och jag får helt enkelt skylla mig själv.

Aldrig gå själv
Ganska uppenbart, men ändå så himla viktigt att tänka på. Jag upplevde aldrig oro eller rädsla när jag gick längst bargatan på kvällarna vilket berodde på att  jag alltid var omringad av vänner. GÅ ALDRIG SJÄLV!
#1 - - so its being pas :

Du är ju dum i hela huvudet, dina "tips" är ju helt vanligt tänkande. Snälla väx upp.

Svar: oj det var dumt av mig att ge tips på saker att gå till samt saker att hitta på, ber så hemskt mycket om ursäkt! Ska verkligen försöka bättra mig :))))))))
Melinda Padron

#2 - - Alexandra:

Men snälla, om någon ska växa upp är du. Det är tips för resturang och hotell, har du svåra problem att läsa eller något? Och Kalla henne dum i huvudet är bara omoget beteéete dig snälla de är bara pinsamt, Melinda din blogg är jätte fin med bra tips, du ska inte bry dig som sånna idioter! stor kram till dig kämpa på :))

Till top