MELINDA PADRON - mode & träning

2014

- daily life Permalink3
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Det finns en hel del saker jag gjort i år som jag aldrig tidigare gjort, t.ex. rest utomlands med mina tjejkompisar, startat UF-företag, gått på bloggevent osv.
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade ett löfte om att bli vigare och kunna ha ett ben rakt upp i luften. Delen med benet har jag inte uppnått då jag rent ut sagt glömde bort att jag hade det som nyårslöfte (haha), men vigare har jag faktiskt blivit! Mina övriga löften var att tänka positivt, ta hand om min hälsa och endast omringa mig kring människor som vill mig gott. Detta år har verkligen varit en berg- och dalbana med höga lyckliga toppar och djupa mörka dalar. Så jag har hållt mina löften i många lägen samtidigt som jag i vissa lägen har svikit dem.
 
Något speciellt datum du alltid kommer minnas?
Datumet då jag och mina tjejer åkte till Magaluf är ett datum jag sent kommer glömma. Allihopa var så fruktansvärt lyckliga och förväntansfulla, helt klart en utav de största höjdpunkterna år 2014. Ett desto sorligare datum jag aldrig kommer glömma är datumet då en mycket fin vän gick bort, evigt saknad.
 
Vilka länder besökte du?
I år besökte jag Spanien och London.
 
Är det något du saknade 2014 som du vill ha 2015?
Just nu känner jag att jag saknar min starka positiva inställning. 2014 har varit ett väldigt känslosamt år och jag har tappat mig själv många gånger. Men jag har lärt mig mycket utav det också, så jag ska bära med mina nya lärdomar och göra 2015 till det bästa året någonsin!

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Gud vad svårt! Men två stora höjdpunkter under detta år är utan tvekan resan med tjejerna samt min födelsedag. Herregud jag grät av lycka den dagen! Jag har även funnit mig en liten soulmate som avlsutar mina meningar och som får mig att må sådär löjligt bra. Min fina Tove Lott!

Vilket var ditt största misstag?
Att jag har tagit på mig alldeles för mycket ansvar som har resulterat till att jag stressat ihjäl mig själv. Jag ångrar även att jag hållt inne på mycket känslor och istället låtit andra trampa på mig. Men som sagt, man lär sig utav motgångar och nu ska jag bli starkare än någonsin.
 
Vilket var ditt bästa inköp?
Min Mikael Kors väska, mina gråa vardagsmjukis från gina, min gröna volangklänning från Ivyrevel, mina träningtights från Freddy samt mitt läppbalsam från Akademikliniken (dock har jag inte köpt läppbalsamet själv, det fick jag på bloggeventet med salong YOU).
 
Vad spenderar du mest pengar på?
Mat, kläder och framförallt celsius! Vill inte ens veta hur mycket pengar jag har lagt på celsius under detta år, men är det min drog så är det det <3
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har varit lite sjuk till och från med feber, förkylning och migrän, men inget allvarligt vad jag kan minnas.
 
Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2014?
Salsa Tequila, Levels och Met you in the summer, UFO, Ugly heart och All of me är några låtar som speglar olika minnen från år 2014.
 
Mådde du bättre eller sämre under 2014 än vad du gjort tidigare år?
Det gör ont att skriva sämre, men det är nog tyvärr sanningen. Detta år har verkligen varit en berg-och dalbana där jag många gånger glömt att prioritera mig själv. Flera tragiska händelser har även uppstått under detta år som fått mig att känna sådan fruktansvärd sorg, förtvivlan och hjärtesorg vilket självfallet är en stor anledning till varför detta år varit ganska jobbigt. MEN, detta år har även haft massa fina stunder som jag är fruktansvärt tacksam över!!!
 
Finns det något du önskar att du lagt ner mer tid på?
Pluggandet till körkort. Hittills har jag endast övningskört två gånger haha, men jag tänker inte känna någon stress över det. Tiden har helt enkelt inte räckt till.
 
Finns det något du önskar att du lagt ner mindre tid på?
Kommer faktiskt inte på något specifikt.
 
Hur var din julafton?
Vi brukar vara väldigt många på julafton, men i år var vi bara min familj, min moster, min kusin samt deras söta hund Mozart. Trots att det kändes lite tomt hade vi det supermysigt! En väldigt lugn och skön jul med andra ord.
 
Blev du kär?
Jag var kär, men i början av året började känslorna svalna och idag är vi mycket goda vänner. Han kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta.
 
Årets roligaste fest?
Gud vilken svår fråga... Jag har gått på så himla mycket roliga fester detta år samt haft fruktansvärt roliga och galna utgångar i lilla nypan, Stockholm och Spanien. Men om man ska hålla sig till fester så måste jag nog säga överraskningsfesten för Fabian, överraskningsfesten för Ellis (haha älskar överraskningar) och min och Amandas 18-årsfest med temat black and white.
 
Vilket program har varit det bästa på tv?
Jag tittar i princip aldrig på tv då jag helt enkelt inte haft tid för det. Men programmen jag har tittat på till och från under året är underhållningsprogram såsom Let's Dance, Idol och Paradise Hotel.
 
Vilken var den bästa boken du läst under året?
Hehe, har inte läst någon bok...
 
Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej det gör jag inte. Hatar bara SD mer och mer för varje dag som går.
 
Vad har varit din mest utseendemässiga förändring?
Jag har för första gången färgat ombre och jag trivs otroligt bra i det!
 
Vilken var din största musikalsika upptäckt?
Beyonce har och kommer alltid ligga mig varm om hjärtat, och hon har hängt med vid min sida även heeeela detta år! Men Ed Sheeran är även en fantastisk sångare som träffar så jäkla djupt med sina vackra låttexter. Hans senaste album står på repeat än idag.
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Har varit sugen på Zac Efron sedan första High School Musical, men Zayn Malik är en nyfunnen kärlek.
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag väcktes med en stor frukost på sängen av min fina familj och fick massa fina presenter. Därefter åkte jag till skolan och och möttes av mina fantastiska tjejer som sjöng rösterna hesa. Mitt skåp hade de dekorerat med ballonger, bilder samt serpentiner och uppepå skåpet låg ett litet kort och en chokladboll (älskar chokladbollar<333). Kvällen spenderades hemma hos mig med mina tjejer, Fabian och Oscar där det bjöds på middag samt förkrök innan jag skulle göra min debut på krogen. Mycket lyckad dag som jag sent kommer glömma!
 
Önskade du dig något som du fick?
Gud jag har verkligen fått massor jag önskat mig detta år! Allt från weekendresa till London med mamma, Michael Kors plånbok, inredingsprylar och det bästa av allt är att jag ska få en walk in closet(!!!!!!).
 
Önskade du dig något som du inte fick?
Sen flera år tillbaka har min största önskan varit att få gå på en Beyonce konsert, men det vart inget detta år heller... Snart åker jag dit hon befinner sig, jag måste få se min Queen B! Jag önskade även att jag skulle vinna på lotto, men inte ett enda öre har jag vunnit....
 
Vilka är de bästa människorna som du har träffat?
Mina tjejer har som ni vet funnits med mig hela detta år, vilket jag är oerhört tacksam över. Den som kommit mig närmast detta år är min kära vän Tove och en nyfunnen vän är min helgalne och härliga Sandra!

Vem saknade du?
En vän som inte längre finns vid livet, han kommer vara evigt saknad.
 
Hur skulle du beskriva din klädstil?
Jag har en väldigt varierad klädstil där jag brukar blanda mellan kaxigt, sofistikerat, feminint och streetigt. Allt beror på vilket humör jag är på. Vissa dagar blir det mina gråa vardagsmjukis och sneakers och andra dagar blir det stövlar, tighta jeans och någon elegant blus. En typical Melinda outfit just nu är skinnbyxor, overknee stövlar och tight polotröja samt guldsmycken (har på mig det nu hahah).

Vilken var din bästa månad?
Jag mår alltid som bäst på sommaren så jag skulle nog säga att juni och juli var två mycket lyckade månader, 18-årsfest, bråvalla, Magaluf, kräftskiva osv. Sen var även maj månad helt fantastisk då många i min närhet fyllde år, även jag, och därmed vart det en hel del härliga firanden under maj månad som skapat många härliga minnen!
 
 
Finns det något som du skulle kunna gjort bättre?
Absolut, det finns det alltid! Jag borde ha stått upp mer för mig själv och löst situationer på ett bättre sett. Mycket missförstånd har uppstått, något som jag vill undvika under år 2015. Jag borde även ha tänkt mer på min sömn då jag sover alldeles för lite. Något jag MÅSTE bli bättre på under 2015!
 
Beskriv 2014 med tre ord
Känslosamt, lärorikt och händelserikt.
 
Vilka ser du som de största händelserna detta år?
Resan med tjejerna är helt klart bland det roligaste jag varit med om. Det var första gången jag reste på sol- och partyresa med mina bästa vänner, och det är ju alltid en sak i sig. Vi vart som en liten familj, taightare än någonsin, vi delade så himla mycket glädje och allt var verkligen på topp! Men i övrigt skulle jag nog säga varje gång jag fick uppleve ren jävla lycka var det en stor händelse, man ska inte ta dessa stunder för givet.
 
Vad är dina planer för nästa år?
Att vara den bästa versionen av mig själv och inte låta andra forma mig till någon jag inte är. Jag ska skratta och uppleva så jäkla mycket glädje och uppnå mina nya mål inom träning och skola. Jag ska ta studenten(!!!!!!) och planera mina kommande år som kommer bli löjligt jävla bra! Ett körkort ska jag även försöka skaffa innan årets slut, då ska jag ge mig själv en riktigt stor klapp på axeln haha. ÅÅÅÅH är så redo för 2015! Jag ska göra det till mitt bästa år någonsin.
 
 
 
Frågorna kommer från Hanna Friberg.
 
#1 - - Hanna :

Vart färgade du håret?:)

Svar: På Maxim i Nyköping, frisören hette Elin :)
Melinda Padron

#2 - - Linnéa Hagström:

Åh, verkar som du haft ett superbra år (förutom din förlust såklart)! Hoppas 2015 blir ännu bättre för dig, kram :)

Svar: 2014 har verkligen varit en berg- och dalbana, så jag hoppas verkligen 2015 blir bättre! Hoppas även att ditt nya år blir fantastiskt, kram på dig tjejen!
Melinda Padron

#3 - - Karolina:

Vart hittar man såna där siffror ballonger?

Svar: På ballonger.nu :)
Melinda Padron

Till top