MELINDA PADRON - mode & träning

THREE QUESTIONS AND THREE ANSWERS

- Q/A Permalink1
FRÅGA: Har du något jobb? Jag tänkte på att du har råd att fixa naglarna, vilket jag aldrig skulle kunna med bara mitt studiebidrag. Hur gör du för att få din ekonomi gå ihop och hur prioriterar du vad du lägger pengar på? Kram
SVAR: Hej Linnea! Jag jobbar på hälsomagasinet som dans- och träningsinstruktör och jag jobbar även på NBV där jag också är dansinstruktör. Under lov jobbar jag på pappas kontor vid namn Lundbergs Produkter. Där sitter jag på kundservice, dvs svarar i telefon, knappar in ordrar osv. På vintern brukar jag jobba på Inter Sport och slå in paket under julveckan. Som du ser så har jag en hel del jobb vilket jag är sjukt tacksam över då det ger mig en egen inkomst. Varje månad lägger jag undan minst tusen kronor för att alltid ha pengar till hands om det är något jag verkligen vill införskaffa.
 
Som du nämner i kommentaren så har jag som sagt råd att fixa mina naglar varje månad, och det är helt enkelt för att jag har jobb, har en egen ekonomi och för att jag lägger undan fyrahundra kronor (summan för naglarna) varje månad. Om man har möjligheten att kunna spara pengar är det verkligen ett stort tips!
 
- Här är naglarna jag har fixat hos duktiga Matilda (de svarta hade dock hunnit växa ut lite när jag tog bilden). 
 
FRÅGA: Hej fina du! Undrar om du kunde hjälpa mig med ett problem jag har då du är så kunnig inom träning. Finns det något sätt att minska vaderna? Någon träningsform eller speciell konditionsträning eller sådant? Och vet du vad man inte bör träna isåfall? Mina vader är väl som ett komplex för mig då det obalanserar utseendet på mina ben :/
SVAR: Hej raring! Till och börja med vill jag säga att det går inte att punktmarkera fettförbränning, så när jag säger att jag rekommenderar konditionsträning såsom löpning och powerwalks kan ingen lova att just dina vader kommer bli slankare. Just vader är ganska svåra att träna då vadernas muskler ser olika ut från person till person, utseendet på dina vader är ärftligt och inget man kan göra någonting åt. Men som sagt, jag rekommenderar konditionsträning då konditionsträning sätter igång blodcirkulationen i kroppen och hjälper därmed att transportera bort onödig vätska som kan samlas i just vaderna. Rör dig så mycket du kan och orkar och se träningen som en rolig vardag! 
 
 
FRÅGA: Hur valde du gymnanasie program? jag har panik då det är omvalsperiod snart och vet verkligen inte om jag ska välja ekonomi eller samhälle???? vad går du och hur tycker du det är? snälla hjälp.
SVAR: Hej Emelie! Jag går samhäll beteende då jag är väldigt intresserad utav beteendevetenskap såsom socologi och psykologi. Men den allra största anledningen till varför jag valde just samhäll är för att det är en bred linje som ger mig möjligheter till att kunna bli det mest man kan bli i livet. I dagsläget vet jag inte vad jag vill bli när jag blir vuxen, och just därför känns det väldigt skönt att gå en bred linje som ger mig fler möjligheter. 

Samhäll beteende som linje tycker jag är en bra linje, dock ganska mycket plugg under vissa perioder. Dessvärre kommer du inte undan plugg på gymnasiet då de allre flesta linjerna har väldigt mycket plugg. Sen vill jag bara underlätta och säga att du kan jobba inom exakt samma yrken varesig du går samhäll eller ekonomi, det är bara att välja till vissa kurser. Jag har exempelvis valt matte 3b till trean då det ger mig större möjligheter om jag vill bli ekonom, men ekonomiklasserna får ekonomikurser automatiskt. Så dit val mellan samhälle och ekonomi kommer inte påverka din framtid! Om du vill ha mer information kring kursval och andra val tycker jag du ska gå och prata med er studievägledare. De är bättre på sådant än vad jag är hehe. Hoppas detta underlättade lite!
#1 - - Ida:

men naglarna! görsnygga!

Till top