MELINDA PADRON - mode & träning

PROTEINPULVER FRÅN FITNESSGURU

- shopping, - training Permalink1
Förra veckan fick jag och mamma hem dessa produkter från fitnessguru. Vi har tidigare haft one whey strawberry white chocolate, och eftersom att jag boksavligen älskade den fick den komma hem till oss ännu en gång. Vi beställde även one whey vanilla wildberry som också är himmelsk god! Har väldigt svårt att bestämma vilken jag tycker är godast! One whey kiwi yoghurt portionen fick vi som en liten gåva. Även denna smak var mycket god, men inte lika god som våra två andra!
 
För er som inte riktigt vet vad proteinpulver gör för nytta tänkte jag förklara det lite kortfattat.
♦ För aktiva människor är det viktigt att få i sig mycket protein varje dag. Eftersom att musklerna bryts ner vid träning och endast byggs upp och blir större om du får i dig tillräckligt med aminisyror  som finns i protein behöver alltså en aktiv människa tillräckligt med protein för att inte bryta ner alla sina muskler. Därmed är dessa vassleprotein perfekta att ta när aminosyrenivåerna i kroppen är låga, t.ex. efter ett träningspass och på morgonen. 
 
♦ Så till alla er där ute som vill få bästa möjliga resultat av er träning så kan jag verkligen rekommendera proteinpulver från fitnessguru. Dels för att dessa proteinpulver tas upp snabbare än vanlig mat och för att de är riktigt goda och kan användas i bl.a. bakverk och som shake!
#1 - - Filippa:

Vilket ut av protein pulvren är godast?
Ska köpa men kan inte välja vilket! :D

Till top