MELINDA PADRON - mode & träning

Q/A

- Q/A Permalink0
När du gör dina videos som du lägger upp, i vilket program redigerar du dom och hur fixar du musiken. laddar du ner låtar eller väljer du från något annat?
Svar: Jag redigerar mina videos i iMovie, det är ett program som finns på mac datorer. Musiken som jag lägger in i mina videos laddar jag ner från youtube. Förut använde jag mig av ett program som jag laddade ner till datorn, men just nu brukar jag bara använda mig av denna sida (HÄR). Det enda du behöver göra är att kopiera adressen till låten som du vill ladda ner och klistra in den på "raden" och trycka download.
 
En fråga till, är det du som fixar din syrras ögon bryn och dina? De är jätte fina kan du ge tips på hit man får fin form. Osv? Kram:)
Svar: Jag har endast hjälpt min syster med hennes ögonbryn en gång, och det var när hon hade förstört dem totalt. Då behövdes det lite hjälp av storesyrran. Men det är jag som alltid fixar mina egna. Eftersom att jag har rätt mörka ögonbryn så använder jag min inte utav någon ögonbrynspenna. Så det enda jag gör är att noppa dem. Ett tips är att inte noppa för mycket, finns inget värra än alldeles för smala ögonbryn. Jag tycker det är snyggast när ögonbrynen har denna form som underbara Linda Hallberg har på bilden nedan. Jag har tyvärr inga bra tips på hur man får denna fina form. Jag testade mig bara fram och nu har jag denna form automatiskt. Men när jag var på stan så såg jag att man kunde köpa mallar på Åhlens, så ta en titt där om du känner att du inte vet hur du ska noppa.
 
 
i vilket program redigerar du dina bilder? Jättefin blogg!
Svar: Tack så mycket!! Mina bilder som jag redigerar på datorn redigerar jag i photoshop, och mina bilder på min iphone redigerar jag i instagram och picfx.
 
När är sverige-aregentina?
Svar: Nästa onsdag, längtar så oerhört mycket!
 
Vart är shortsen ifrån?
Svar: Dessa shorts är från H&M, men jag köpte dem i somras så jag tror tyvärr inte de finns kvar...
 
Vad hände med den gamla? :)
Svar: Min gamla iphone 4s lämnade jag in på lagning för att mina högtalare fungerade inte. Men vart vi en skickade den så vägrade de laga den p.g.a. att jag hade sprickor över så gott som hela skärmen. Högtalarna var sönder innan, så sprickorna hade inget med felet att göra, men det vägrade företagen att tro på. Så då vart det att byta till en iphone 5 istället, vilket jag är oerhört glad över!
 
Visst går du på sam-media på tessin? kan inte du berätta lite om hur det är att gå där & om det är en bra skola? ska strax göra mitt gymnasieval & funderar på att gå där :)
Svar: Ja jag går sam-media och jag trivs jätte bra! Dock har vi inte så många mediakurser nu i ettan (vi kommer ha mycket mer i tvåan och trean), vi har endast en på fredagar som är tre timmar lång där vi får lära oss en hel del om att fota och hur man använder sig av photoshop. Vi har nästan aldrig några läxor i fotokursen, utan tar istället bilder vilket är oerhört skönt. I början lärde vi oss alla basic saker, så man behöver absolut inte vara kunnig inom photoshop och kameror för att gå denna kurs, den passar lika bra för nybörjare. Jag tycker skolan är mycket bra. Man har inga höga krav på sig och behöver inte känna någon stor press, utan man får köra på på sin egna nivå. Det finns ingen som står och säger att "här ska alla ha A", utan här får alla köra sin egna nivå.
 
Hur mycket väger du?
Svar: Ställde mig precis på vågen och då vägde jag 54 kg.
 
Hej! Har sett att du har en MacBook! Fick du den av din skola eller köpte du den själv? Och vad tycker du om den? Är den bra och så? :) Kram!
Svar: Jag fick den av skolan, det ingår en macbook om man går sam-media. Jag älskar den, helt klart den skönaste datorn jag har använt. Rekommenderas starkt! Kram
 
Vilken restaurang är du på, på den översta bilden? Jättebra blogg förresten!
Svar: Tack så jättemycket! På den översta bilden är vi på fazana, och det var riktigt gott!
 
Jajamen! men jag skulle vilja att du lägger upp ett inlägg där du berättar hur du brukar träna, alltså ett träningsplan hoppas du fattar. älskar din blogg!
Svar: Tack, vad glad jag blir! Självklart kan jag göra det! Min helg är rätt hektiskt, ska umgås med vänner och pojkvän, koreografera och plugga en hel del. Men så fort jag får en liten lugn stund ska jag sätta mig och skriva ett träningsinlägg till er. Kram!
Till top